ARBEIDER

WWF
LIVING PLANET REPORT
Høsten 2024 lanserte WWF Verdens naturfond sin Living Planet Report, en påminnelse om tilstanden til verdens natur og dyrebestand. For å understreke rapportens budskap utviklet vi i FUNKEL en film som traff en nerve hos publikum. Med en visuell og emosjonell fortellerstil satte vi søkelyset på naturens sårbarhet – og menneskets ansvar for å bevare den.
Filmen ble den best likte reklamefilmen i november 2024, ifølge Reklamebørsen, og fikk bred spredning i sosiale medier. Samarbeidet med WWF viser hvor viktig det er å bruke film som et verktøy for å skape engasjement og formidle komplekse budskap på en måte som virkelig berører.
​
Regissør: Morten Nyheim Larsen
FILM

NORCONSULT
FUNKEL har utviklet årets employer branding-kampanje i tett samarbeid med Norconsult. Resultatet er åtte filmer, spilt inn på åtte ulike steder i Norge, som følger åtte forskjellige oppdragsledere. Kampanjen retter seg både mot erfarne oppdragsledere og nyutdannede ingeniører.
​
I filmene tar vi seerne med på vandringer gjennom prosjektene Norconsult har vært med å realisere – prosjekter som har satt tydelige avtrykk over hele landet. Norconsult bygger bokstavelig talt Norge, og dette prosjektet har gitt oss muligheten til å virkelig utforske det visuelle potensialet sammen med fotograf Marius Kildalsen. Bærekraft står sentralt hos Norconsult, både i et klima- og menneskelig perspektiv, hvor godt ingeniørarbeid også handler om trivsel, inkludering og fellesskap – kort sagt, å skape gode liv.
​
Regissør: Espen Torkildsen, Morten Nyheim Larsen, Iain Forbes
​
DoP: Marius Kildalsen
FILM

ASKIM
FRUKT- OG BÆRPRESSERI
Hvordan blir et eple til en flaske friskpresset juice? I denne brandfilmen for Askim Frukt- og Bærpresseri tar vi seeren med på reisen – fra frukthagen til presseriet, til ferdig presset juice på flaske.
Gjennom varme bilder og et nært visuelt uttrykk ønsket vi å fange håndverket og lidenskapen som ligger bak hver eneste flaske. Filmen viser ikke bare en produksjonsprosess, men også en tradisjon og stolthet som har preget Askim Frukt- og Bærpresseri i generasjoner.
​
Regissør: Morten Nyheim Larsen
DoP: Thomas Løberg
FILM

SYKEHUS
KLOVNENE
FUNDRAISING
Årets julekampanje for 2023 fokuserte på hvordan det er stor forskjell på hva barn ønsker seg til jul. Kampanjen ble den mest innbringende for Sykehusklovnene så langt.
Regissør: Espen Torkildsen
DoP: Marius Kildalsen
«Grunnen til at vi velger å jobbe med FUNKEL gang på gang, er at de evner å sette seg ordentlig inn i vår problemstilling, og på den måten lage filmer som treffer godt. I tillegg til at de er utrolig hyggelige mennesker å jobbe med, er de også ryddige, kreative og dyktige fagfolk. Årets julekampanje, med ny julefilm i samarbeid med Funkel, ga Sykehusklovnene rekord i inntekter på èn kampanjeperiode.»
FILM

NORSK PENSJON
Norsk Pensjon ønsket å øke engasjementet og kunnskapen om pensjon og egen tjenestepensjon.
Målgruppen var alle mellom 18-56 år. Med filmene ønsket vi å drive denne svært brede målgruppen inn til den nye landingssiden minpensjon.no ved å benytte den klassiske «5 på gata»-formen kombinert med animasjon. Filmene ble versjonert og tilpasset slik at de nådde de ulike aldersgruppene best mulig.
​
Regissør: Espen Torkildsen
DoP: Marius Kildalsen
​
«Teamet i FUNKEL har en svært hyggelig, service innstilt og profesjonell tilnærming.
De har ivaretatt og imøtekommet synspunktene og innspillene fra 8 prosjektpartnere fra det private og offentlige, samt mediebyrå. Samtidig har de bidratt med sterk faglig tyngde og integritet gjennom hele prosjektet. Norsk Pensjon og prosjektpartnerne er svært fornøyd med filmene og resultatene fra samarbeidet med FUNKEL.»
FILM

MAXBO
13 SPØRSMÅL MED MAXBO
​
Maxbo ønsker å gjøre forbruker oppmerksomme på all den fantastiske fagkompetansen de har, og hvordan man enkelt og greit kan booke på rådgivere på deres hjemmesider. Det skal være enkelt å gjennomføre sine prosjekter hvis man handler på Maxbo!
​
Regissør: Carl Christian Raabe
FILM

PRIMAR
Med animasjon ga vi Primars middagshjelpere liv, og lagde en liten animasjonsfilm som viser hvordan Primar produserer sine deilige Bacalaoer.
Byrå: Panorama Design
Regissør: Morten N. Larsen
Animasjon: Kristin Bøyesen
ANIMASJONSFILM

WWF
I forbindelse med WWFs kampanje "Gjør hagen villere", ønsket WWF å produsere en serie filmer for å øke kunnskapen om viktigheten av å ta vare på våre pollinatorer og hvordan vi alle kan bidra. Vi besøkte derfor fire hageentusiaster rundt om i landet for å fange deres unike og villrike hager. Resultatet er fire engasjerende kampanjefilmer for sosiale medier og en tilhørende reklamefilm for TV. Disse filmene har som mål å inspirere nordmenn til å gjøre sine egne hager mer innbydende for pollinatorer, og viser enkle måter å bidra til et rikere og mer variert plante- og dyreliv rett utenfor døren.
Regissører:
Morten Nyheim Larsen og Espen Torkildsen
DoP: Thomas Løberg
​
«Vi i WWF Verdens naturfond har hatt gleden av å samarbeide med FUNKEL, og jeg kan med glede anbefale deres tjenester. Funkel har vist seg å være kreative i sitt arbeid, og deres evne til å tenke utenfor boksen er imponerende. Deres innovative tilnærming til prosjekter har ført til unike og minneverdige resultater for oss. I tillegg til deres kreative evner, har vi også erfart at Funkel er svært punktlige i alle sine leveranser. De har vært pålitelige med hensyn til frister og har utført arbeidet sitt med en imponerende grad av nøyaktighet og profesjonalitet..»
FILM

FARMASIET
MØLLERS
Hvordan kan man gjøre helserelatert innhold både engasjerende og lett tilgjengelig? Det var utgangspunktet da vi i FUNKEL fikk muligheten til å samarbeide med Farmasiet og Møllers om denne filmen.
Vi ønsket å gi en ny og kreativ inngang til det velkjente 5 på gata-konseptet – med Mie (11 år) som nysgjerrig reporter i spissen. Resultatet ble en leken og lettbeint film som tar for seg hva folk egentlig vet om omega-3.
​
Regissør: Espen Torkildsen
FILM

NORCONSULT
EMPLOYER BRANDING​
Ingeniørbransjen har vokst kraftig de siste 20 årene, og behovet for rådgivere er stort. Med ønske om å sikre seg de best kvalifiserte søkerne til Norconsult, bestilte de minidokumentarserien Rådgiverne. Her møter vi medarbeidere i Norconsult som viser frem sin hverdag. I denne serien valgte vi å ha fokus på små og store utfordringer som disse rådgiverne hadde, og viste på denne måten frem hverdagen i Norconsult gjennom god historiefortelling. Serien resulterte i fantastiske resultater med 40% økning i antall besøkende på rekrutteringssiden. I sesong tre av den prisbelønnede minidokumentaren «Rådgiverne» fulgte vi et knippe ingeniører under prosjektering av et banebrytende nytt system for renseanlegg på Alvim.
​
Regissør: Espen Torkildsen
«Samarbeidet og utviklingen av konseptet med teamet i FUNKEL har vær både spennende, lærerikt og gøy! Vi er strålende fornøyd med resultatet og veldig stolte av produktet "Rådgiverne" slik det har blitt.»
FILM

LEDERNE
Med over 17 000 medlemmer har Lederne et ansvar for å kommunisere sitt arbeid og verdier til en bred målgruppe. For å oppnå dette målet ønsket Lederne en brandfilm som skulle formidle deres budskap på en engasjerende og effektiv måte.
​
Byrå: A2N Digitalbyrå
Regissør: Sondre de Flon
DoP: Marius Kildalsen
BRANDFILM

FARMASIET
Farmasiet, Norges største nettapotek, gjør hverdagen enklere for kundene med et stort utvalg av helseprodukter og rask levering. I vår siste filmproduksjon for Farmasiet, har vi laget en "5 på gata" om produktet Papaya. Morsomme svar fra folk på gata blir forsterket med animasjoner som visualiserer og underbygger humoren, noe som skaper en lett og engasjerende måte å formidle produktinformasjon på.
Regissør: Espen Torkildsen
FILM
